Be om hjälp

Pappan tog med sig Prinsessan till Naturhistoriska Riksmuseet idag. Hon gick med på att åka dit när hon blev försäkrad om att hon inte skulle bli tvingad att göra något läskigt.

Jag: Men OM det blir läskigt, så kan du kanske be pappa om hjälp på något sätt?

P: Ja, då kan han få lyfta upp mig i famnen.

Prinsen och jag skulle äntligen få lite tid tillsammans. Hela veckan har jag längtat efter tid bara med honom. Men i samma sekund jag såg den rosalila jackan försvinna bakom buskarna på gården värkte mitt hjärta och tårarna brände bakom ögonlocken. Här gällde det att rädda situationen. Inte vara själv hemma idag inte. Tog Prinsen med mig och flydde till en väninna där jag bara kunde få vara. Tack J!

Kommentera

